Csendről, figyelemről

Csendről, figyelemről

Ezt éltem meg, amikor elvonultam egyedül egy erdő széli házba.

2022. október 07. - Betti0131

Csendben, egyedül a Bakonyban. 3 gyermek és munka mellett luxusnak tűnhet 2 teljes napra eltűnni, de én ezt megengedtem magamnak novemberben, némi bűntudattal fűszerezve. Azt éreztem, hogy ha nem teszem, megfulladok. Muszáj volt elvonulnom, mert már akkora volt a káosz belül, hogy azt éreztem, ha tovább taposom a mókuskereket, összeroppanok a teher alatt. Szorongtam picit, hogy milyen lesz magammal lenni, mert bár szoktam egyedül időt tölteni, de nem így, teljesen elvonulva a világtól, kütyük nélkül. 48 óra offline lét tapasztalatait szedtem össze. 

  • Lelassultam, bármit csináltam azt éreztem nagyon sok időm van még
  • Kitisztult a fejem és rendeztem a kavargó gondolatokat: mint amikor egy összekuszálódott fonalgombolyagnak keresed a végét, megtalálod és a szálak szépen, lassan elsimulnak. 
  • Sikerült kiszűrni a zajt, így meghallani végre a saját hangom, megérezni mire is vágyom és hova tartok az életemben
  • Teljes csend vett körül, tényleg totális csend: a második nap pár óráig áram sem volt, így tényleg még a hűtő morgó hangja is elnémult
  • Nyugiban főztem
  • Olvastam
  • Fát pakoltam a tűzre
  • Gyertyafényben kávéztam, teáztam, ettem
  • Relaxáltam (napi 2-3x autogén tréning)
  • Meditáltam: hosszú percekig csak a légzésemre figyeltem
  • Nem csináltam semmit: a plafont bámultam
  • Jógáztam, nyújtottam
  • Esőben sétáltam (kivételesen nem egyedül, a vendégház tulajjal utakon vitt, keveset beszélgettünk közben, de az akkor jól esett) 
  • Néztem és hallgattam az esőt hangját
  • Kocogtam
  • Ropogó tűz mellett naplót írtam (annyit, hogy belefájdult a kezem)
  • Alkottam (plakátot készítettem magamnak)
  • Táncoltam (20 percig könnyű zene mellett, ennyi volt az összes zenehallgatás 2 napig) 
  • Nagyokat aludtam
  • Fotóztam
  • Sírtam
  • Nevettem
  • Élveztem a teljes sötétséget, ami körül vette a házat esténként
  • Falevelekben gyönyörködtem 
  • Lovakat szemléltem
  • Kikapcsoltam, feltöltődtem energiával
  • Tele lettem ötletekkel
  • Kitisztult a céljaimhoz vezető út
  • Kapcsolódtam az érzéseimhez, rengeteget írtam (kézzel): érzéseket, gondolatokat, észleléseket, ötleteket, felismeréseket, nehézségeket, fájdalmakat, kérdésekre válaszoltam
  • Játszottam
  • Féltem
  • Felismeréseket kaptam
  • Válaszok érkeztem meg hozzám
  • Lenyugodtam
  • Pihentem
  • Belelkesültem
  • Megújultam
  • Szabad voltam
  • ÉLTEM

 

Összefoglalva csodás élmény volt. Szeretnék még menni, akár több napra is, és csak ajánlani tudom mindenkinek, aki szeretné önmagát kicsit más perspektívából látni. Megéri ránézni önmagadra így, megtapasztalni mit hoz ki belőled az elcsendesedés, hogy nincs zavaró körülmény, hogy senki nem szól bele mit mikor és miért csinálsz. Ez a fajta szabadság és csend nagyon nyomasztó és félelmetes is lehet, de az biztos, hogy megújulva jöhetsz ki belőle. Próba-szerencse alapon, merjetek ti is elvonulni és akár félni is! 

Öleléssel,

Betti

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csekebernadett.blog.hu/api/trackback/id/tr4817948908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása